копаят тунел от чукотка до аляска
Тунелът е част от по голям проект за световна магистрала предложен от д-р Сан Мьон Мун пред ООН през 2001 г. Световна Магистрала ще свърже всички столици със свръх скоростни влакове... Това ще премахне границите и даде еднакъв стандарт на живот, ще сложи край на етническите проблеми.
Това ще бъде първата влакова и сухопътна връзка между Европа и САЩ. Владимир Путин вече обсъди подробности около проекта с US президента Джордж Буш на 6 април в Сочи.
Тунелът ще е дълъг 100 км и ще струва $65 млрд. Амбициозният план ще бъде изпълнен от милиардера и губернатор на Чукотка Роман Абрамович. Негова компания вече е подписала договор с германската фирма Herrenknecht за изграждането на най-голямата машина в света за прокопаване на този тунели. Техническото чудо е с диаметър 19 м и може за месец да изкопае 250-300 м тунел на два етажа, който да вмести път с четири платна и линия метро. Стойността на машината е около 100 млн. евро.
По някои данни в предполагаемия тунел между Чукотка и Аляска ще се разположат освен магистрала и високоскоростна железница, тръбопроводи за нефт и газ, електрокабели, кабели за високотехнологично пренасяне на данни.
Идеята за тунел между САЩ и Русия всъщност не е нова. Още по времето на цар Николай II в началото на ХХ в. е имало подобни предложения. Но всички проекти са били замразени по времето на СССР. Сега обаче предложението е иницирано от Корееца Сан Мьон Мун, основател на Федерацията за мир, Вашингтон Таймс, и признат от много за "шампион в междурелигиозния диалог". Информацията за проекта се потвърждава и от анонимен източник от Кремъл, който твърди, че се обсъжда построяването на "истински мост" между Русия и САЩ.
Реч на д-р Сан Мьон Мун, изнесена в ООН, с която той предлага проекта за прокарване на Тунел на мира между Русия и Аляска като по неговите думи "това ще сложи край на историческите разделения между изтока и запада".
Бог предупреждава, че повече не ще търпи изолация и разделение. Изпълнението на този проект ще свърже света като едно село. Ще разруши създадените от човека стени между раси, култури, религии и държави, като така ще установи Царството на мирния идеален свят, което е било Божието съкровено желание.Съединените щати и Русия могат да станат като едно. Европейският съюз, Китай, Индия, Япония, Бразилия и всички други нации, а също и световните религии могат да слеят усилията си за успеха на този проект. Успехът на този проект ще бъде решаващ за установяване Царството на мира, където хората няма вече да воюват.
Госпожи и господа, някои може би се съмняват, че такъв проект е изпълним. Но там, където има воля, винаги се намира и начин – особено ако това е Божията воля. От гледна точка на науката и технологиите на 21 век е възможно да се конструира тунел под Беринговия проток. Цената на изграждането му също не е проблем. Помислете колко много пари светът прахосва във война. Човечеството трябва да осъзнае, че извършваме страшни грехове пред очите на историята и на нашите потомци. Да вземем един пример. Колко пари похарчи Америка за войната в Ирак през последните три години? Сумата наближава 200 милиарда долара. Този бюджет ще е повече от достатъчен за изпълнението на Беринговия проект.В тази епоха войната е най-примитивното и унищожително средство за разрешаване на конфликти, което никога не ще доведе до траен мир. Сега е времето, както проповядва пророк Исая, да претопим мечовете в плугове, а копията в сърпове. Човечеството трябва да сложи край на извратения порочен кръг на войната, в който единствено жертваме живота на децата си и прахосваме астрономически суми. Настъпи времето, когато страните по света трябва да обединят средства и усилия и да се устремят към Царството на мирния идеален свят, желан от Бог – Господарят на тази величествена Вселена.Госпожи и господа, човечеството върви надолу по задънена улица. Единственият начин то да оцелее, е като практикува мирната философия на истинската любов, истинския живот и истинската потомствена линия, проповядвана от преп. Мун. Вашите добри предци са напълно мобилизирани. Така че в тази Епоха след идването на Небето, когато Небесните сили стремително вървят напред, дори дадена страна или народ да изглеждат силни и могъщи, те нямат друг избор освен да се съобразяват с изискванията на Небесната съдба.
.
Е-Вестник: 10 Май 2007: Росица Стойкова
ReplyDelete110-КИЛОМЕТРОВ ТУНЕЛ ЩЕ
СВЪРЗВА Аляска и Русия
Необходими са 65 млрд. долара
Възможността 110-километров тунел да свърже Аляска и Русия става все по-реална, въпреки че изграждането на мегасъоръжението, което ще минава под Беринговия проток, по първоначални изчисления ще струва астрономическите 65 милиарда долара. Параметрите на проекта бяха обсъждани от американци и руснаци на конференцията “Големи проекти за източна Русия” в Москва преди седмица. Ако бъде изграден, тунелът ще бъде най-дългият в света – повече от два пъти по-дълъг от тунела в Сейкан (Япония), който е 53,9 км. Пред него ще бледнее дори швейцарският тунел Готард, който ще е 57 км и трябва да е готов през 2017 година.
Мегапроектът предвижда първоначално в тунела да бъдат изградени път и железопътни линии, а след това да бъдат положени тръбопроводи за газ и петрол, както и електрически и оптически кабели. Влаковете ще се движат със скорост от 100 км в час на 80 метра под морското равнище. Тунелът ще може да поеме три процента от транспорта на стоките в света и се очаква да се изплати за 30 години.
Строежът на 110-километровото съоръжение ще отнеме според първоначални изчисления най-малко 20 години. Само проучванията за възможностите за осъществяването на проекта ще струват 120 млн долара и ще продължат две години. За изграждането на тръбата, в която ще се движат влаковете и колите ще са необходими около 20 години.
Астрономическите разходи по строителството предизвикаха най-много дебати. Руската страна е категорична, че ще се съгласи да съфинансира проекта само ако частни инвеститори гарантират, че ще изградят тунела. Освен това строежът трябва да има сигурна финансова основа. Съгласие за строителството трябва да дадат както Русия и САЩ, така и Канада.
Срещата в Москва завърши с приемането на декларация до правителствата на Русия, САЩ, Япония, Китай и Европейския съюз. В нея те призовават страните да разглеждат тунела като част от стратегиите си за икономическо развитие. Темата трябва да бъде поставена и в дневния ред на предстоящата в Германия среща на върха Г-8.
“Освен че ще свърже най-източните части на Русия на полуостров Чукотка с полуостров Аляска и ще им донесе безспорна икономическа полза, тунелът може да допринесе за откриването на неподозирани природни ресурси”, каза бившият губернатор на Аляска Уолтър Хикъл. Той ще позволи изграждането и на железопътна връзка между Лондон, Москва и Вашингтон, която ще е дълга 6000 км и ще води от богатите на суровини региони в Сибир през суровия руски североизток до Аляска, където през зимата температурите достигат до минус 70 градуса.
Въпреки ентусиазма, засега светлина в тунела Аляска-Русия не се вижда. Въпреки че бяха заявили участие в конференцията, първият икономически съветник на президента на Русия Владимир Путин и руският министър на железопътния транспорт, не присъстваха. Единствената надежда бяха думите на Виктор Разбегин, заместник-шеф на отдела за индустриални изследвания към руското Министерство на икономиката, който каза: “Това е един от малкото проекти, които могат кардинално да променят посоката на развитие на руския далечен изток. Шансовете за осъществяването му са доста добри”.
Джорд Кумъл, президент на Interhemispheric Bering Strait Tunnel and Railroad Group, неправителствената организация, работеща по проекта, заяви, че хората, живеещи от двете страни на Беринговия проток, почти нямат връзка. “Много малко от тях са стъпвали от двете страни на протока”, каза той. “А като застанеш на брега на Аляска имаш усещането, че само да протегнеш ръка, и ще стигнеш майка Русия”.
Желанието Изтокът да бъде свързан със Запада има дълга история. Последният руски цар, Николай ІІ, имал идея за изграждане на такъв тунел. Той искал да има достъп до богатата на природни ресурси Аляска, която Русия продаде на американците през 1867 година. Революцията и Първата световна война осуетили този план. Дали той ще се изпълни през 21-ви век, засега остава неясно.