Повтори ли Свежо
ГРЕШКАТА НА КОКА-КОЛА!
Пълна промяна не само в дизайна, но и концепцията, донесе много разочарования у потребителите на Свежо!
"Като гледам не съм единствения който е разочарован от новия сайт. Според мен прекалено много промени направиха наведнъж"
- Потребителски коментар
През 1985 Кока-Кола променя рецептата на напитката. Промяната обаче довежда до жесток провал. Ръководството не е предвидило носталгичните чувства, предизвиквани от промяната в техните потребители.
Новата формула на Кока-Кола предизвиква бурна негативна обществена реакция. Протестите принуждават компанията да върне старата рецепта под името Coca-Cola Classic.
Потребителите може би не биха забелязали промяната, ако е направена тайно и постепенно, запазвайки лоялността към марката.
Затова и коментарите към Свежо звучат така:
"Модераторите, върнете си ни старото ˝свежо˝!" "... да направи един сайт ала свежо от стар тип... доста хора оттук биха се пренасочили." "и днес ще пием само студена вода, ...че да удавим мъката по старото свежо."
Надеждите ни за Свежо
Нядявам се Свежо няма да повтори напълно сценария, но определено разочарова мнозина. Не само носталгията, но и затрудняването на потребителите да общуват и подкрепят един друг, както и трудностите при откриването на интересните статии се очертават като основни проблеми.
"Да ви кажа честно преди точно една година започнах усилено да чета Свежо и коментариите. Бях в друг един сайт, където по същия начин решиха да сменят домейна и интерфейса си. Хората се разпиляха като пилци след стрелба.
През март се регистрирах тук в Свежото и започнах да качвам. Последваха точки, коментарии . Завързах ˝приятелства˝ виртуални разбира се... И ми хареса.... и се настървих. А сега съм като в ˝необрано лозе˝." - Потребителски коментар
Надявам се обаче усилената работа на колектива им да доведе до още по-атрактивно и функционално Свежо. Всички очакваме и бихме се радвали на техния успех. Всички ние сме благодарни за съществуването на тази социална странициа. Може би все още не сме свикнали и не сме разбрали как работи новата система, но може би наистина статиите минават просто без да бъдат забелязани и само компании които могат да осигурят много гласове ще поркарват вече. Но съм сигурен, че създателите следят тези процеси и ще се ориентират. Поне вярвам в добрите им желания и намерения.
Какво казват потребителите
Ето още някои коментари:
"Новото СВЕЖО е ужасно бъгаво! ... не става въпрос толкова за негативизъм към новото СВЕЖО, колкото това, че то не работи, както се очаква. Не е ясен и алгоритъма, по който стаиите стават свежи"
"Нищо не разбирам, нищо не намирам - да магията си отиде и всичко, което ми харесваше - абдикирам от Свежо!!!! Viva Google....!!"
"Моето мнение е, че се изхвърлиха. Решиха, че посещаемостта им е толкова голяма, че могат да я разпределят и ...да продават реклама... Сега хората като видят, че статиите им потъват, няма да ползват Свежо."
Може би има и някаква полза. Хората все повече споделят и говорят за други възможности и преминаване към други социални мрежи.
"Нямам тръпка ни да ровя за интересни и нови стати, ни да ровя тук и да чета, че и да коментирам и гласувам... Скокнах и в онова другото място дето емигрираха някои."
Но разбира се всичко зависи и от реакцията на модераторите и дали те въобще имат желание да запазят обикновените блогъри и читатели като постоянни посетители.
Признавам, че екипа на свежо работят усилено. Постепенно и дизайна и нови функционални подобрения започват да стават забелижими, само дето не всичко още функционира перфектно. Явно отнема време и много усилия. Сигурен съм, че при новата концепция за разделение на Категории и различни буфери по пътя към популярност, нещата може да се окажат и по добри. Всички ще се радваме да е така!
No comments:
Post a Comment