НОВИ НАУЧНИ ОТКРИТИЯ ПРОМЕНЯТ СВЕТА
Световна Магистрала за Мир - Обединяването на света като "Едно световно семейство"
Тунел през Беринговия проток - Световна магистрала - проект на д-р Мун
“Това е проект който вдъхновява мечтите,” Kyodo цитира бившият глава на отбраната Сейширо Ето. “Ние искаме да го прокараме като символ на постигането на мир", заявяват от Посолството на Мир.
Транс глобалната магистрала ще свърже физически всички континенти в мрежа от магистрали и свръх-скоростни влакове. Всички райони с голяма концентрация на население ще имат изключително бързи връзки. В бъдещето дори Австралия и островната верига на Филипините ще бъдат свързание с подводни тунели.
Тунелът в Беринговия проток е част от по голям проект за световна магистрала предложен от д-р Сан Мьон Мун пред ООН през 2001 г. Това ще премахне границите и даде еднакъв стандарт на живот, ще сложи край на етническите проблеми: "Изпълнението на този проект ще свърже света като едно село. Ще разруши създадените от човека стени между раси, култури, религии и държави..." по думите на д-р Мун. Още.
Ползите от такава Транс-световна магистрала са огромни. Първо, тя ще позволи бърз транспорт на суровини и полезна продукция от близо и далеч. В допълнение Световната магистрала ще осигури канали за газ, вода и петрол, комуникации и електричество. Така от районите на изобилие природните ресурси ще се доставят в райони на нужда в полза на човечеството.
Френска фирма спечели второ място на конкурса за проект за свързване на Беринговия проток. Това ще бъде най-големия тунел-мост и ще свърже физически Русия и Аляска (Изтока и Запада).
Техния проект не предлага просто мост или железопътни линии. Поради относителната плиткост на водното ниво те предлагат структора спускаща се до дъното на океана, като само няколко метра ще плуват над вода.
interior of the structure
Структурата работи под компресия. Две паралелни структори минават през водата и подкрепят системата. Всяка стена е по10 метра широка, а на места вътрешността ще е обитаема и направена като фантастичен оазис с растения място за почивка, разходки и живеене.
Mоже би се съмняват, че такъв проект е изпълним. От гледна точка на науката и технологиите на 21 век е възможно да се конструира тунел под Беринговия проток... Цената на изграждането му също не е проблем. Помислете колко много пари светът прахосва във война... Америка похарчи за войната в Ирак над 300 милиарда долара. Този бюджет ще е повече от достатъчен за изпълнението на Беринговия проект. В тази епоха войната е най-примитивното и унищожително средство за разрешаване на конфликти, което никога не ще доведе до траен мир. Човечеството трябва да сложи край на извратения порочен кръг на войната, в който единствено жертваме живота на децата си и прахосваме астрономически суми. Страните по света трябва да обединят средства и усилия и да се устремят към мирния идеален свят, желан от Бог. - Сан Мьон Мун
За изпълнението ще се използват свръх нови матеряли и технологии. Целта е човечеството да спре да харчи милиарди за въоръжаване, а да се вдъхнови и използва новата техника за проекти които могат да подобрят качеството на живота на хората от всички краища на света.
Ще създаваме пластмаса от вода и глина
Учените от университета на Токио са създали изцяло нов материал, който съдържа 98% вода.Изследователите се надяват, че най-новото им изобретение може да бъде алтернатива на базираните на петрол пластмаси. Последното изобретение на японски учени се нарича Aqua Material и с изключение на водата, съдържа глинест минерал, който понякога се използва в козметиката, както и хиалуронова киселина- химикал, който поглъща влага.
Здравината на новия материал е почти същата като този на силикона, който се използва в пластичната хирургия. Ако учените използват повече глина, материалът става по-твърд. При премахване на части от материала, той започва да се самовъзстановява.
В допълнение-изобретението може да издържа на температура до 100 градуса по Целзий.
Въглероден полимер ще измести акумулаторите
Изследователи от Кралския колеж в Лондон в момента работят по проект, който може напълно да замени батериите. Проектът на стойност $ 4,5 милиона, включва разработването на лек материал, който може да съхранява електричество. Изследователите вече са патентовали своите въглеродни влакна, създадени на основата на полимери.Този материал е съвсем лек, което позволява да бъде използван за изработка на корпусите на различни преносими устройства.
Поради факта, че новият материал, който не се нуждае от химични реакции за генериране на електричество, няма да влошава качествата си с течение на времето. Екипът от учени смята, че ако най-новото му изобретение се използва в автомобилите, той може да намали теглото им с 15 процента. Освен това, материалът ще подобри процеса на зареждане на електрическите превозни средства, съобщава CleanTechnica.
Намаляване на теглото също е предимство за клетъчните телефони. Въпреки това засега учените не дават информация на какъв етап са в разработката на маетриала.
![]() | Към световен мир |
![]() | Защо Бог е невидим? |
DNEVNIK, 22 апр 2007, 2359 прочитания
ReplyDeleteРусия планира да построи трансконтинентална магистрала, която да свърже Сибир и Аляска и да включва най-дългия подводен тунел в света, минаващ под Беринговия проток, предаде ИТАР-ТАСС. Предвижда се транспортният коридор да се състои от високоскоростна жп линия, автомагистрала, нефто- и газопровод, както и трасе за оптични кабели. Чрез него Москва се надява да увеличи износа на руски нефт, газ и електричество за САЩ.
До момента глобалният проект е бил одобрен от руската национална електрическа компания и от железопътната компания, като се очаква в скоро време официално становище по въпроса да изкаже и руското правителство. За целта утре в Москва ще бъде проведена конференция под наслов "Мегапроекти на руския Изток", където планът ще бъде представен пред редица министри.
Според един от организаторите Андрей Подерегин, прокопаването на подводен тунел ще спомогне за оползотворяването на "огромния неизползван потенциал" на руския арктически регион, известен с богатствата си от полезни изкопаеми. Тунелът ще има съществена роля както за развитието на бедния регион Чукотка, така и за засилването на геополитическото влияние на Русия в световен мащаб, заяви още Подерегин.
Съгласно плана магистралата ще е с дължина 6 хил. км и ще следва маршрута Якутск - Магадан - Анадир - Аляска. По предварителни изчисления общата стойност на проекта ще бъде около 65 млрд. долара, като една пета от паричните средства ще отиде за прокопаването на подводен тунел под Беринговия проток, заяви зам.-председателят на Съвета за изучаване на производителните сили към руското Министерство на икономическото развитие Виктор Разбегин.
Според него новият тунел ще е двойно по-дълъг от този под Ламанша - около 103 км, което ще го направи най-дългия подводен тунел в света. Той ще тръгва от нос Дежньов на Чукотския полуостров до нос Принц Уелски в Аляска и ще се състои от три части, като на два пъти по средата на протока излиза на повърхността на Диомедовите острови.
Един от основните проблеми пред организаторите на проекта обаче е фактът, че отдалечените райони на Аляска и Чукотка имат слабо развита железопътна мрежа. За целта от двете страни на тунела ще бъдат прокарани жп линии, които да го свържат с Якутск в Русия и Форт Мейсън в Британска Колумбия, Канада. Построяването на линиите ще възлезе на около 55 млрд. долара.
Идеята за връзка между САЩ и Русия през Беринговия проток, която да стане символ на политическо единство между двете държави, се появява за пръв път още през XIX в., но е посрещната със скептицизъм. По-думите на Максим Бистров, зам.-председател от руската Агенция за специални икономически зони, новият проект ще бъде изключително от икономическо, а не от политическо естество. Предвижда се Москва да изпрати предложение за участие в плана на канадските и американските власти още следващата седмица.